Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
imageimage
The title of the project

Budowa obwodnicy m. Hrubieszowa w ciągu DK nr 74 Janów Lubelski - granica państwa

category
Name of the beneficiary
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie
Project value
230 045 906,00 zł
Co-financing from the EU
119 666 739,47 zł
Voivodeship
lubelskie
County
hrubieszowski
program
Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
action
IV.1. Infrastruktura drogowa
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2007 - 2013

Projekt dotyczy budowy obwodnicy miasta Hrubieszów w ciągu drogi krajowej nr 74 klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Projektowana obwodnica Hrubieszowa jest fragmentem ciągu drogowego stanowiącego dogodne połączenie pomiędzy poszczególnymi miejscowościami makroregionu lubelskiego na kierunku zachód (centralna Polska) – wschód (przewidywana rozbudowa Drogowego Przejścia Granicznego w Zosinie).

W preferowanym wariancie początek projektowanej obwodnicy znajduje się w km 320 + 568 istniejącego kilometrażu drogi krajowej nr 74, przed skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 3413L, przebiegając przez tereny rolne, a dalej w kierunku stacji kolejowej Hrubieszów Wschód we wspólnym korytarzu komunikacyjnym z linią kolejową. Dalej trasa skręca w kierunku północnym, a po przekroczeniu rzeki Huczwa biegnie w kierunku północnym do przecięcia z DK 74, a następnie omija Teptiuków po stronie północnej poprzez tereny rolne o przeciętnej lub niskiej wartości przyrodniczej, kończąc swój bieg w km 329+279.

W preferowanym wariancie projekt przewiduje:

  • budowę nowej jednojezdniowej drogi klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) o długości ok. 9,3 km,
  • budowę dziewięciu wiaduktów (nad drogami powiatowymi, gminnymi, krajową, linią kolejową), 
  • budowę mostu na rzece Huczwa oraz przepustów na ciekach i rowach melioracyjnych, 
  • budowę sześciu skrzyżowań skanalizowanych wraz z oświetleniem, 
  • budowę prawidłowego systemu odwodnienia obwodnicy, 
  • przebudowę istniejącej sieci infrastruktury technicznej (wodociągi, kanalizacja sanitarna, gazociągi, linie i kable energetyczne, linie i kable telefoniczne).

Potrzeba realizacji projektu wynika z niedostatecznej drożności układu komunikacyjnego w ciągu istniejącej drogi nr 74 w obrębie miasta i jest spowodowana:

  • niedostosowaniem parametrów technicznych istniejącej drogi nr 74 do wymogów klasy GP, 
  • przebiegiem drogi w zwartej zabudowie oraz uciążliwością dla mieszkańców (hałas, spaliny, drgania, zagrożenia wypadkowe, duża liczba skrzyżowań i zjazdów), 
  • dużym ruchem tranzytowym.

Cel i planowane rezultaty

Celem jest uzyskanie poprawy dostępności i jakości powiązań komunikacyjnych województw Polski Wschodniej oraz bezpieczeństwa ruchu w regionie.

Planowane rezultaty:

  • wyprowadzenie ruchu odbywającego się po drodze krajowej (w tym ruchu ciężkiego) poza centrum Hrubieszowa, 
  • usprawnienie przejazdu po DK nr 74 prowadzącej od przejścia granicznego w Zosinie (granica z Ukrainą) w kierunku centralnych i południowych rejonów kraju, 
  • uzyskanie zdecydowanej poprawy płynności ruchu po tej drodze poprzez likwidacje „wąskiego gardła”, zwiększy się przepustowość drogi nr 74, skróceniu ulegnie czas przewozu towarów i osób oraz poprawi się komfort  jazdy, 
  • poprawa powiązań  z międzynarodowym układem transportowym; realizacja zadania ułatwi dostęp do międzynarodowych korytarzy transportowych – przyszłej drogi ekspresowej S17, S-19 oraz autostrady A-1 oraz usprawni funkcjonowanie głównych ciągów komunikacyjnych,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu, 
  • eliminacja ruchu pieszego z przestrzeni przeznaczonej dla ruchu kołowego, 
  • zmniejszenie liczby wypadków drogowych (szczególnie z udziałem pieszych) przez wyprowadzenie ruchu tranzytowego do DPG w Zosinie poza obszar zabudowy, 
  • poprawa warunków życia mieszkańców Hrubieszowa przez wyeliminowanie występujących zagrożeń (wypadki, wibracje, hałas, spaliny), 
  • niższe koszty ponoszone przez użytkowników dróg – zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów oraz zużycia paliwa,
  • w pośredni sposób inwestycja przyczyni się również do stworzenia optymalnych warunków  rozwoju przedsiębiorczości  i turystyki (zwiększenie atrakcyjności turystycznej południowo-wschodniego regionu kraju w tym Euroregionu Bug) oraz zwiększenia zainteresowania kapitału krajowego i zagranicznego na obszarze regionu (przyciągnięcie inwestorów krajowych i zagranicznych, a pośrednio zmniejszenie wysokiego bezrobocia w regionie), 
  • aktywizacja gospodarcza terenów przyległych do drogi, 
  • zmniejszenie dystansu rozwojowego w stosunku do państw UE.

Kto skorzysta dzięki projektowi

Skorzystają użytkownicy dróg (w tym prywatni użytkownicy dróg, przedsiębiorcy oraz przewoźnicy – sprawny i bezpieczny transport, mniejsze koszty eksploatacji pojazdów i zużycia paliwa), mieszkańcy Hrubieszowa, którzy na co dzień zmagają się z problemami komunikacyjnymi (wzrost bezpieczeństwa, spadek bezrobocia).

Ponadto:

  • inwestorzy krajowi i zagraniczni (sprzyjające warunki do inwestowania), 
  • Samorząd miasta i gminy Hrubieszów, na terenie którego realizowana będzie inwestycja, 
  • Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie – inwestor i zarządca drogi objętej projektem.

 

Źródło zdjęć: Obwodnica Hrubieszowa Strona otwiera się w nowym oknie

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl