Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu
Projekt pn. „Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu” realizowany był w latach 2008 – 2012. Celem realizacji projektu było przywrócenie parametrów wytrzymałościowych i statecznościowych falochronu wschodniego w Świnoujściu, z uwagi na stale pogarszający się stan techniczny budowli, narażonej na oddziaływanie silnych prądów morskich. Prace inwestycyjne polegały na przebudowie skarpy zachodniej w części nadwodnej oraz podwodnej falochronu o długości 1 461,4 m. W dniu 3 grudnia 2009 r. rozpoczęto prace przygotowawcze, a w kwietniu 2010 r. przystąpiono do właściwych prac budowlanych. Zakończenie wszystkich robót budowlanych nastąpiło 31 lipca 2012 roku. Projekt miał także na celu polepszenie osłony wejścia do portu w Świnoujściu i ochrony przed falowaniem oraz zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi na torze wodnym Świnoujście – Szczecin. Przebudowany falochron stanowi również istotny element osłony wejścia do portu zewnętrznego w Świnoujściu, który wraz z budową terminalu skroplonego gazu ziemnego (LNG) stanowi strategiczną inwestycję dla gospodarki całego kraju. W ramach robót inżynieryjno – budowlanych, objętych projektem, wykonano między innymi następujące prace: 1) w zakresie części podwodnej, skarpy zachodniej falochronu wschodniego: – roboty pogłębiarskie – czerpanie gruntu z głębokości do -15,20 p.p.m., z załadowaniem na szalandę – 51.534,91 m³, – wykonanie podwodnego narzutu kamiennego luzem z obiektu pływającego, z wyładunkiem mechanicznym pod kontrolą nurków – 51.825,85 m³, – formowanie materacy gabionowych, wypełnianie ich kamieniem i podczepianie geowłókniny – 5.398 szt., – układanie pod wodą materacy gabionowych, połączenie ich w całość, przy współpracy zespołu nurków i sondażystów – 5.398 szt., 2) w zakresie części nadwodnej, skarpy zachodniej falochronu wschodniego: – czyszczenie powierzchni betonowych przez strumieniowanie wodne wysokociśnieniowe – 8.267,98 m², – rozbiórka wykładzin skarp z bruku w miejscu zapadlisk – 3.500,57 m², – betonowanie zapadlisk w części nadwodnej mieszanką betonową C-30 hydrotechniczną – 966,70 m³, – wykonanie bruku z kamienia naturalnego na skarpach – 2.500,57 m², – wykonanie spoinowania bruków kamiennych – 8.267,98 m².
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.