Budowa obwodnicy m. Frampol w ciągu DK nr 74 Janów Lubelski - granica państwa
Inwestycja jest zlokalizowana w południowej części województwa lubelskiego. Przebiega przez gminę Dzwola i gminę Frampol. Obwodnica włącza się w drogę krajową nr 74. Jej długość wynosi 4,3 kilometra. Po wybudowaniu stała się drogą krajową o klasie technicznej GP (droga główna ruchu przyśpieszonego). Obwodnica przyczyniła się do usprawnienia ruchu tranzytowego. Przed przebudową tranzyt po drodze krajowej nr 74 relacji: Janów Lubelski – Frampol – Szczebrzeszyn – Zamość – Hrubieszów w powiązaniu z drogą wojewódzką nr 835 odbywał się przez centrum miejscowości Frampol. Obwodnica zmniejszyła też wypadki i kolizje drogowe w mieście.
Zakres projektu
Budowa obwodnicy Frampola obejmujmowała:
-
Budowę obwodnicy północnej miasta Frampol w ciągu drogi krajowej nr 74;
-
Przebudowę dróg bocznych innej kategorii;
-
Budowę włączeń istniejących drogi krajowej nr 74 oraz przełożenia drogi powiatowej nr 290L;
-
Budowę przejazdu drogowego nad drogą gminną (kl. L) w km 1+863,10;
-
Budowę skrzyżowań;
-
Wykonanie systemu odwodnienia;
-
Budowę wjazdów publicznych i indywidualnych;
-
Budowę dróg dojazdowych;
-
Budowę ciągów pieszo-rowerowych oraz pieszo-jezdnego przy rondzie;
-
Budowę obiektów inżynierskich (przepusty);
-
Budowę ekranu akustycznego w okolicy ronda;
-
Oznakowanie i wprowadzenie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego;
-
Usunięcie kolizji (zabezpieczenie) z urządzeniami obcymi uzbrojenia terenu;
-
Budowa oświetlenia skrzyżowań w km 0+855,25; w km 2+712,50; w km 3+713,00;
-
Wyręb drzew kolidujących z projektowaną budową;
-
Nasadzenie nowych drzew i krzewów;
-
Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego z zastosowaniem elementów.
Cele projektu
Do głównych celów projektu należało:
-
Dostosowanie drogi nr 74 do parametrów i standardów Unii Europejskiej – nowa obwodnica miasta Frampol dostosowana będzie do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Droga krajowa nr 74 obsługuje ruch tranzytowy zmierzający do Drogowego Przejścia Granicznego (DPG) w Zosinie na granicy polsko-ukraińskiej i ruch ciężarowy w kierunku DPG w Hrebennem;
-
Udrożnienie ciągu drogi krajowej nr 74 poprzez przejęcie ruchu tranzytowego, aktualnie przechodzącego ulicami miasta;
-
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego i zwiększenie sieci dróg lokalnych przez wykonanie dróg dojazdowych;
-
Poprawa powiązań z krajowym i międzynarodowym układem transportowym.
Spodziewane rezultaty
-
Zwiększenie dostępu regionu do dróg krajowych i korytarzy transportowych Europejskiej Sieci Transportowej TEN-T oraz do obszarów nadgranicznych. Droga krajowa nr 74 jest ważnym szlakiem regionalnym i krajowym, który przebiega przez tereny południowe województwa, prowadząc ruch drogowy do przejścia granicznego w Zosinie oraz pośrednio do Hrebennego;
-
Poprawa powiązań obszarów nadgranicznych z sąsiadującymi państwami (Ukraina, Białoruś) i regionami w Polsce;
-
Poprawa warunków do rozwoju społeczno-gospodarczego regionu.
Źródło zdjęć: Strona projektu
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.