Budowa ul. Nowolazurowej na odcinku od Al. Jerozolimskich do Trasy AK - Zadanie A od Al. Jerozolimskich do ul. ks. Juliana Chrościckiego
Ulica Nowolazurowa była projektowana jako połączenie trzech dzielnic: Ursus, Włochy i Bemowo, położonych w zachodniej części miasta. Realizacja inwestycji miała na celu stworzyć istotne w układzie komunikacyjnym miasta połączenie międzydzielnicowe, poprawiając w sposób znaczący dostępność transportową terenów dzielnic o dużych możliwościach inwestowania i rozwoju infrastruktury miasta. Przedmiotem projektu była budowa dwujezdniowego, po dwa pasy ruchu, odcinka ulicy klasy G – droga główna, wraz z infrastrukturą towarzyszącą: oświetleniem, odwodnieniem, systemem sygnalizacji świetlnej, obustronnymi ciągami pieszo-rowerowymi. Na całej długości odcinka przewidziano prowadzenie komunikacji zbiorowej, w związku z czym zbudowane zostały przystanki autobusowe w zatokach. Na skrzyżowaniu z linią kolejową Warszawa – Katowice wybudowany został wiadukt w ciągu ulicy Nowolazurowej. Na skrzyżowaniu z linią kolejową Warszawa – Poznań przewidziano rozwiązanie dwupoziomowe: tunel w ciągu ulicy Nowolazurowej. Przewidziano realizację infrastruktury chroniącej środowisko w postaci ekranów dźwiękochłonnych, separatorów i osadników w systemie odwodnieniu ulicy. Długość odcinka pierwszego etapu wyniosła ok. 3 km.
Realizacja projektu zapewniła połączenie międzydzielnicowe w zachodniej części miasta, co ma wpływ na polepszenie obsługi ruchu wewnętrznego w obrębie dzielnicy Włochy, Ursus i Bemowo w Warszawie, związanego z istniejącymi i projektowanymi osiedlami mieszkaniowymi oraz centrami usługowymi. Budowa ulicy Nowolazurowej pozwoliła odciążyć układ komunikacyjny z ruchu lokalnego. Ułatwiła połączenie z trasami wylotowymi z miasta
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.