Budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia A8
Ogólny opis rzeczowy – Przedmiotem projektu była budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia A8 o długości 35,41 km ( w tym 21,97 km na parametrach autostrady). Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa dolnośląskiego, powiatu wrocławskiego i trzebnickiego. Autostrada A8 na odcinku obwodnicy Wrocławia stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w dodatkowym korytarzu paneuropejskim sieci TEN-T powstałym na podbudowie już nieobowiązującej (od 2004 r.) sieci TINA (Wrocław – Łódź), tworząc połączenie przez terytorium Polski krajów Europy Środkowej z krajami leżącymi po wschodniej stronie naszej granicy z Republiką Białorusi. Realizacja projektu miała na celu stworzenie bezpiecznego odcinka autostrady A8, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach pomiędzy miastami regionu i kraju oraz poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu i komfort życia mieszkańców Wrocławia. Projekt wpisuje się w cele szczegółowe VI osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, realizuje także wytyczne 1.1.1 Strategicznych Wytycznych Wspólnoty, powtórzone w Narodowych Strategicznych Ramach Odniesienia na lata 2007-2013 – rozszerzenie i poprawa infrastruktury transportowej.
Przedmiotem Projektu była budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 o całkowitej długości 35,413 km, na którą składa się:
- odcinek o długości 21,969 km na parametrach autostrady w ciągu A8,
- łącznik Kobierzyce o długości 2,489 km na parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego,
- odcinek o długości 4,796 km na parametrach drogi ekspresowej na przedłużeniu łącznika Kobierzyce.
- droga ekspresowa o długości 0,498 km w węźle „Pawłowice”,
- łącznik Długołęka o długości 5,661 km na parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego.
Celem Projektu było:
- stworzenie bezpiecznego odcinka autostradowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjnej Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
- poprawa przepustowości i usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w przedmiotowym korytarzu transportowym,
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego,
- usprawnienie ruchu turystycznego i rekreacyjnego w regionie,
- dostosowanie parametrów techniczno – użytkowych korytarza transportowego do prognozowanego poziomu ruchu,
- wyniesienie ruchu tranzytowego poza zurbanizowany obszar Wrocławia, a co za tym idzie poprawa warunków życia miejskiej zabudowy sąsiadującej z zastępowaną dk nr 8,
- poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych Obszaru Metropolitarnego Wrocławia oraz województwa dolnośląskiego poprzez odpowiednie skomunikowanie przedmiotowej trasy z pozostałą siecią drogową,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego i granice państwa,
- dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klas „A” i „S”.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.