Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
imageimage
tytuł projektu

Rozbudowa systemu detekcji na terenie miasta Gliwice wraz z modernizacją wybranych sygnalizacji świetlnych, etap I

kategoria
nazwa beneficjenta
Miasto Gliwice
wartość projektu
34 538 601,46 zł
dofinansowanie z UE
25 138 758,95 zł
Województwo
śląskie
Powiat
m. Gliwice
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
działanie
VIII.3. Rozwój inteligentnych systemów transportowych
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2007 - 2013

Zadanie pod nazwą: „Rozbudowa systemu detekcji na terenie miasta Gliwice wraz z modernizacją wybranych sygnalizacji świetlnych, etap I” objęło swoim zakresem zagadnienia związane poprawą płynności ruchu na terenie miasta Gliwice. Celem ogólnym projektu był usprawnienie zarządzania ruchem na terenie Miasta Gliwice. Konieczność wdrożenia projektu pojawiła się bezpośrednio w związku z przebiegającymi przez miasto autostradą A4 i A1. Wzmożony ruch tranzytowy powstający w przypadku utrudnień na przywołanych autostradach ma niebagatelny wpływ na sytuację drogową w mieście. Wdrożenie systemu automatyczno – dynamicznego sterowania ruchem na terenie Gliwic zapewniło zwiększenie przepustowości kluczowych odcinków dróg miejskich oraz poprawiło bezpieczeństwo ruchu i wpłynęło na skrócenie czasu przejazdu, co ma znaczący wpływ na obniżenie kosztów transportu samochodowego oraz ochronę środowiska.  

Projekt objął swoim zakresem powstanie Centrum Sterowania Ruchem oraz modernizację istniejącej infrastruktury (w tym modernizację sygnalizacji świetlnej) a także uruchomienie nowych funkcjonalności, które pozwalały na globalne zarządzanie wszystkimi systemami sterowania ruchem w obrębie Miasta Gliwice. 

System ITS opracowany dla Gliwic jest nowatorskim rozwiązaniem opartym o układ dynamiczno – automatyczny. System działa autonomicznie, lecz pozwala na wprowadzenie zmian analitykom ruchu, którzy pracują w systemie zmianowym i obserwują aktualną sytuację na drogach miasta w Centrum Sterowania Ruchem zlokalizowanym w Zarządzie Dróg Miejskich w Gliwicach. Ostatecznie zmiany koordynacyjne zatwierdza i wprowadza Główny Inżynier Ruchu pracujący wraz ze specjalistami.  

Projekt od samego początku wzbudzał szerokie zainteresowanie i już w fazie oceny przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych uzyskał maksymalną ilość punktów wśród wszystkich zgłoszonych o dofinansowanie w programie operacyjnym Infrastruktura i Środowisko w ramach działania 8.3 Rozwój inteligentnych systemów transportowych.     Projekt został zrealizowany w dwóch częściach. Pierwsza część obejmowała wdrożenie systemu na 15 skrzyżowaniach i została oddana do użytku w czerwcu 2011 roku. Druga część obejmująca kolejne 45 skrzyżowań a także budowę Centrum Sterowania Ruchem została zakończona we wrześniu 2013 roku. Od tego czasu, czyli już przez ponad rok system ITS w Gliwicach funkcjonuje i wzbogaca się o nowe funkcjonalności.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.