Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia
Projekt obejmuje prace czerpalne (pogłębiarskie) w obrębie całego Kanału Portowego, tj. od wejścia głównego do portu (główki falochronu), poprzez obrotnice 1, 2 i 3 do Nabrzeża Helskie I oraz do obszaru Basenu III.
Szczegółowy zakres projektu obejmuje:
- Zabezpieczenie konstrukcji nabrzeży Francuskiego, Belgijskiego, Holenderskiego, Norweskiego, Słowackiego (d. Jugosłowiańskie), Helskiego I, poprzez umocnienie dna przy nabrzeżach materacami z geowłókniny wypełnionymi piaskiem; długość zabezpieczonych nabrzeży będzie wynosić 2474 m.
- . Pogłębienie do -13,5 m Kanału Portowego na całej długości 5300 m od wejścia do portu do nabrzeży Helskie I i Bułgarskie (w kierunku zachodnim) oraz do Basenu III (w kierunku wschodnim); obecna głębokość kanału wynosi od 11,5 m do 12,0 m, a po zakończeniu realizacji będzie wynosiła 13,5 m (różnica 1,5 – 2,0 m).
- Przebudowę konstrukcji Ostrogi Pilotowej w zakresie koniecznym do poszerzenia wejścia wewnętrznego do portu na poziomie dna, na głębokości -13,5 m. Szerokość wejścia wewnętrznego do portu na poziomie dna wynosi obecnie 84 m, a po zakończeniu realizacji inwestycji szerokość będzie wynosiła 98 m (różnica 14 m).
- Pogłębienie dna przy następujących nabrzeżach:
- Holenderskie: odcinek ok. 100 m z 9,8 m na 11,1 m (o 1,3 metra), a odcinek ok. 400 m z 12,2 m na 13,5 m (o 1,3 metra),
- Helskie I: odcinek 282 m z 11,0 m na 12,5 m (o 1,5 metra), odcinek 400 m z 12,0 m na 13,2 m (o 1,2 metra),
- Norweskie: odcinek ok. 105 m z 8,8 m na 9,0 m (o 0,2 metra) i odcinek ok. 150 m z 7,5 m na 9,0 m (o 1,5 metra),
- Francuskie: odcinek 196 m z 11,8 m na 12,0 m (o 0,2 metra), odcinek ok. 204 m z 11,6 m na 13,5 m (o 1,9 metra), odcinek 112 m z 12,5 m na 13,5 m (o 1,0 metr);
- Słowackie (d. Jugosłowiańskie): 190 m z 8,4 m na 8,7 m (o 0,3 metra).
- Pogłębienie obrotnic portowych nr 1, 2 i 3; Obrotnica nr 1 z 11,5 m do 13,5 m (o 2 m), nr 2 z 11,5 m do 13,5 m (o 2 m), nr 3 z 11,5 m do 13,5 m (o 2 m).
- Zwiększenie średnicy obrotnic portowych nr 2 i 3; nr 2 ze średnicy 300 m do 385 m (o 85 m) i nr 3 ze średnicy 270 m do 400 m (o 130 m).
Podstawowym celem realizacji projektu jest zwiększenie wielkości dopuszczalnego zanurzenia dla statków oraz poprawa warunków nawigacyjnych w Porcie Gdynia.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.