Modernizacja ciągu ul. Marsa – Żołnierska odc. węzeł Marsa – granica miasta – etap II
Przedmiotem projektu była modernizacja drogi wojewódzkiej nr 637 i 631 (ciąg ulic Marsa – Żołnierska) do parametrów drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP). Inwestycja wymagała przebudowy lokalnego układu drogowego, istniejącej infrastruktury oraz wykonania urządzeń ograniczających negatywny wpływ ruchu drogowego na środowisko. Projekt dotyczył przebudowy istniejącego ciągu ulic Marsa-Żołnierska od węzła Marsa (ul. Naddnieprzańska) do granicy miasta Warszawy. Długość odcinka wynosi ok. 4,8 km. W skład elementów inwestycji weszły:
- Przebudowa drogi głównej do parametrów drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP):- budowa 5 bezkolizyjnych przejazdów: w ciągu ulicy Marsa nad torami kolejowymi, w ciągu ulicy Marsa nad ul. Chełmżyńską-Okularową oraz nad skrzyżowaniem ulic Żołnierskiej, Rekruckiej i Marsa, w ciągu ulicy Żołnierskiej nad torami kolejowymi, w ciągu ulicy Żołnierskiej na węźle „Nowo-Zabraniecka”, w ciągu ulicy Żołnierskiej na węźle „Czwartaków”– łącznie budową objęte zostanie 9 obiektów inżynierskich (wiaduktów drogowych i estakad),- budowa bezkolizyjnej kładki pieszo-rowerowej (1 obiekt inżynierski)- przebudowa węzła z ul. Strażacką,- budowa węzła z ul. Czwartaków,- budowa drugiej jezdni na odcinku od ul. Strażackiej do granicy miasta Warszawy,- przebudowa skrzyżowania ulic Marsa z ulicami Chełmżyńską-Okularową oraz skrzyżowania ulic Marsa z ulicami Żołnierska/ Rekrucka
- Budowa i przebudowa ulic lokalnego układu komunikacyjnego, w tym:- budowa ulic lokalnych wzdłuż ul. Marsa – obustronnie,- budowa i przebudowa ulic Optycznej/Babie Lato,- przebudowa skrzyżowań,
- Wydzielenie ruchu pieszego i rowerowego – budowa wydzielonych ciągów komunikacyjnych,4. Przebudowa przystanków transportu zbiorowego,5. Przebudowa kolizyjnej infrastruktury technicznej6. Budowa oświetlenia i kanalizacji deszczowej7. Budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, „cicha” nawierzchnia drogowa, zieleń izolacyjna, przepusty, urządzenia oczyszczające wody opadowe).
Celem głównym projektu była realizacja połączenia drogowego o zwiększonej przepustowości i nośności, stanowiącego bezpośrednie powiązanie węzła komunikacyjnego jakim jest miasto Warszawa z międzynarodową siecią drogową TEN-T. Realizacja projektu spowodowała zwiększenie dostępności transportowej kraju w układzie zarówno europejskim jak i krajowym, ponieważ realizuje wysokiej jakości powiązania drogowe do międzynarodowej sieci TEN-T, oraz zapewnia wysokiej jakości międzyregionalne i wewnątrzregionalne powiązania transportowe.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.