Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
image
tytuł projektu

Budowa południowej obwodnicy miasta Zielona Góra w ciągu drogi krajowej

kategoria
nazwa beneficjenta
MIASTO ZIELONA GÓRA
wartość projektu
138 334 570,12 zł
dofinansowanie z UE
114 441 277,79 zł
Województwo
lubuskie
Powiat
m. Zielona Góra
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
działanie
4.2. Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje budowę obwodnicy stanowiącej połączenie dróg krajowych nr 27 i S3. Obwodnica ta będzie przebiegała od skrzyżowania drogi krajowej nr 27 z drogą wojewódzką nr 282 do skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 279 z drogą wojewódzką nr 282.

Początek obwodnicy południowej miasta Zielona Góra będzie zlokalizowany w ciągu drogi krajowej nr 27 (ul. Obwodowej), w północnej części miasta Świdnica, na skrzyżowaniu DK27 i DW282 (kierunek do miejscowości Wilkanowo). Obwodnica południowa będzie przebiegać po terenach leśnych, kierując się na południowy wschód. Od strony północnej będzie omijać Ochlę, na terenach pomiędzy stadniną koni a kąpieliskiem miejskim (Zalew Ochla). Następnie łukiem od strony południowej będzie omijać Jędrzychów. W km ok. 7+750 będzie przecinać ciek Pustelnik, a w km ok. 8+780 Dłubnię. Dalej obwodnica będzie kierować się na północ, do skrzyżowania dróg wojewódzkich (DW) nr 279 oraz 282 – rejon węzła Racula (S3), mijając po stronie lewej w odległości od 50 do 100 m, składowisko odpadów miejskich.

Długość obwodnicy : ok. 12,735 km

Głównym celem projektu jest zwiększenie dostępności transportowej miasta Zielona Góra leżącego poza siecią drogową TEN-T i odciążenie go od nadmiernego ruchu drogowego. Planowana obwodnica południowa miasta Zielona Góra będzie stanowić istotne usprawnienie warunków komunikacyjnych miasta Zielona Góra, mające pozytywny wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy całego obszaru. Obwodnica południowa pozwoli na przejęcie ruchu zarówno z miasta Zielona Góra, jak i z istniejącej obwodnicy północnej (Trasy Północnej), a także na skomunikowanie terenów zlokalizowanych w nowych granicach administracyjnych miasta Zielona Góra na terenie byłych miejscowości takich jak Racula, Drzonków, Ochla oraz innych terenów zlokalizowanych w południowej części miasta. Planowana obwodnica południowa umożliwi przejęcie przede wszystkim części ruchu tranzytowego jak i osobowego o znaczeniu lokalnym. Celem podjętych działań w ramach projektu jest również odciążenie istniejącej obwodnicy północnej miasta Zielona Góra, poprawa przepustowości ruchu drogowego, w szczególności tranzytowego na kierunku wschód-zachód, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, w szczególności tranzytowego, a także zmniejszenie obciążenia ruchem w centrum miasta Zielona Góra.

Realizacja inwestycji będzie służyć zmniejszeniu stopnia zatłoczenia na obwodnicy północnej miasta Zielona Góra oraz na pozostałych drogach przebiegających przez miasto Zielona Góra, jak również pozwoli na odseparowanie ruchu lokalnego od ruchu tranzytowego (w szczególności po stronie południowej miasta Zielona Góra). Inwestycja pozwoli na odciążenie ciągu drogowego tj. drogi wojewódzkiej nr 279, a także na zmniejszenie natężenia ruchu na głównych drogach miasta Zielona Góra.

Budowa obwodnicy południowej miasta Zielona Góra w ciągu drogi krajowej zwiększy przepustowość całego układu drogowego miasta Zielona Góra, przyczyniając się do zwiększenia prędkości podróży i skrócenia czasu przejazdu, a także do rozwiązania licznych problemów technicznych istniejącego układu drogowego miasta Zielona Góra (w szczególności w jego południowej części). Realizacja inwestycji będzie miała korzystny wpływ na poprawę płynności ruchu, nośności i jakości dróg sieci krajowej, poprawę płynności przejazdu w ruchu lokalnym i tranzytowym. Inwestycja pozwoli na wzmocnienie wewnętrznych i zewnętrznych połączeń transportowych w regionie lubuskim, w tym połączeń międzyregionalnych i połączeń międzynarodowych. W wyniku budowy obwodnicy południowej miasta Zielona Góra nastąpi znacząca poprawa dostępności transportowej regionu lubuskiego.

Realizacja przedsięwzięcia będzie również służyć poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego, w szczególności ruchu tranzytowego poprzez odseparowanie ruchu lokalnego od ruchu tranzytowego oraz zmniejszeniu zagrożenia wypadkowego w obszarze zabudowy – zmniejszeniu liczby ofiar (rannych i zabitych) – obwodnica południowa miasta Zielona Góra będzie przebiegała przez tereny leśne. Inwestycja przyczyni się także do zmniejszenia negatywnego oddziaływania układu drogowego miasta Zielona Góra na otoczenie, w szczególności emisji hałasu – obwodnica będzie przebiegać poza terenami zabudowy mieszkalnej.

Projektu „Budowa południowej obwodnicy miasta Zielona Góra w ciągu drogi krajowej” w ramach działania 4.2: Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego; oś priorytetowa IV: Infrastruktura drogowa dla miast Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020

Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 03 sierpnia 2017 r.

Planowany termin zakończenia realizacji projektu – grudzień 2023 r.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.