Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych – Węzeł „Sądowa"
Projekt realizowany będzie w Katowicach, stolicy województwa śląskiego, w Śródmieściu, w rejonie ulic Sądowej, Marii Goeppert-Mayer, Jana III Sobieskiego oraz Gliwickiej. Przedmiotem projektu jest stworzenie, w ramach Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych, Węzła Przesiadkowego „Sądowa”, którego realizacja obejmuje infrastrukturę dla potrzeb uzyskania funkcji przesiadkowych w szczególności pomiędzy podróżami realizowanymi autobusem (ewentualnie koleją i tramwajem, rowerem oraz komunikacją indywidualną) w zakresie podróży lokalnych, regionalnych, ponadregionalnych, krajowych oraz międzynarodowych.
Integracja na powyższych szczeblach polega na skupieniu w jednym miejscu autobusów miejskich i autobusów dalekobieżnych: autobusów wykonujących kursy w obrębie województwa śląskiego, autobusów wykonujących kursy poza województwo śląskie do sąsiednich województw, autobusów wykonujących kursy do głównych miast w kraju oraz autobusów wykonujących kursy poza granice kraju.
Zapewnienie użytkownikom odpowiednio zorganizowanego systemu przesiadkowego, tworzącego efektywne połączenie pomiędzy różnymi środkami transportu (bliskość dworca PKP oraz przystanków tramwajowych na placu Wolności) przyczyni się do zwiększenia zainteresowania transportem publicznym.
Realizacja projektu wpłynie na osiągnięcie założonych celów i przyczyni się do osiągnięcia rezultatów:
- integracja środków transportu – międzynarodowego, krajowego, regionalnego, lokalnego oraz indywidualnego,
- multimodalność transportu – usprawnienie zmiany środka transportu: autobus-autobus, rower-autobus, oraz tramwaj-autobus (przystanek tramwajowy zlokalizowany jest w niedalekiej odległości) przez co nastąpi również zwiększenie liczby użytkowników,
- poprawa jakości oraz bezpieczeństwa usług świadczonych przez transport publiczny na terenie Miasta Katowice,
- zapewnienie mieszkańcom subregionu centralnego i podróżnym miejsca integrującego transport miejski z transportem lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym,
- poprawa kondycji środowiska naturalnego poprzez promowanie transportu zbiorowego i rezygnację z transportu indywidualnego oraz obniżenie zanieczyszczeń powietrza emitowanych przez użytkowników indywidualnych,
- zmniejszenie natężenia ruchu oraz kongestii transportowej,
- poprawa funkcjonowania komunikacji publicznej oraz promowanie transportu zbiorowego na terenie Miasta Katowice,
- poprawa wizerunku Miasta Katowice oraz organizatora komunikacji publicznej.
Przedmiot projektu obejmuje:
- budowę jednopoziomowego bezobsługowego parkingu naziemnego,
- budowę zadaszonych wielostanowiskowych peronów przystankowych oraz przystanków autobusowych dla autobusów w celu obsługi podróżnych korzystających z komunikacji miejskiej, lokalnej, regionalnej, ponadregionalnej, krajowej oraz międzynarodowej,
- przebudowę przyległych odcinków ul. Sądowej, Goeppert-Mayer i Jana III Sobieskiego w celu włączenia centrum przesiadkowego w układ komunikacyjny,
- budowę strefy obsługi podróżnych i operatorów,
- budowę ciągów pieszych i rowerowych,
- budowę oraz przebudowę sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach ul. Goeppert-Mayer z ul. Sądową oraz Sobieskiego,
- zagospodarowanie terenu poprzez realizację zieleni urządzonej, małej architektury oraz elementy dekoracyjne i informacyjne.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.