Zakup taboru autobusowego (130 niskopodłogowych autobusów niskoemisyjnych) wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Projekt obejmuje zakup 130 przegubowych autobusów elektrycznych, które zgodnie ze strategią władz miasta stołecznego Warszawy obsługują trasy w ścisłym centrum (Trakt Królewski). Zakresem projektu objęto także zakup, montaż i uruchomienie punktów ładowania pantografowego dla wybranych linii autobusowych.
Trakt Królewski to reprezentacyjna część miasta z zabytkowymi budynkami, pomnikami, restauracjami, budynkami uniwersyteckimi – pełna pieszych o każdej porze dnia, z dostępem do jednej z linii metra. Ideą realizacji tego projektu jest priorytetowe traktowanie transportu publicznego, pieszych i rowerzystów i tym samym ograniczenie ruchu samochodami prywatnymi w tym rejonie.
Większość funkcjonujących w tym obszarze autobusów dzięki realizacji projektu to autobusy elektryczne. Wprowadzanie do eksploatacji nowych pojazdów, bez względu na rodzaj napędu, powoduje wyraźnie odczuwalną przez pasażerów poprawę jakości świadczonej usługi oraz wzrost komfortu podróżowania. Dla autobusów z napędem elektrycznym wartością dodaną jest również znaczne ograniczenie hałasu.
Infrastruktura szybkiego ładowania pantografowego zlokalizowana na krańcach linii autobusowych umożliwia ładowanie baterii autobusu w trakcie postoju na krańcu linii autobusowej. Dzięki temu nie ma konieczności ładowania taboru w zajezdni w godzinach jego funkcjonowania na ulicach miasta, co umożliwia optymalne wykorzystanie taboru (w zajezdniach znajdują się ładowarki o niskiej mocy do tak zwanego wolnego ładowania)
Główne cele projektu:
- rozwój przyjaznych dla środowiska rodzajów transportu publicznego,
- zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego w stosunku do transportu indywidualnego, w tym przez poprawę jakości taboru i usług,
- rozwój transportu multimodalnego oraz wspieranie przyjaznych dla środowiska rozwiązań w transporcie publicznym,
- wzmocnienie funkcji metropolitalnej Warszawy poprzez poprawę wizerunku miasta, warunków życia i wzrost komfortu podróży, szczególnie w centrum miasta,
- zmniejszenie ogólnego wpływu systemu transportu na środowisko,
- ograniczenie kosztów napraw i utrzymania taboru autobusowego.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.