Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
imageimageimageimage
The title of the project

Budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia

category
Name of the beneficiary
GMINA WROCŁAW
Project value
372 618 687,54 zł
Co-financing from the EU
182 212 757,95 zł
Voivodeship
dolnośląskie
County
m. Wrocław
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
action
6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach
fund
Fundusz Spójności
perspective
2014 - 2020

Projekt „Budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia” polega na budowie infrastruktury komunikacji zbiorowej tj. odseparowanej od ruchu kołowego jezdni z wbudowanym torowiskiem tramwajowym (dalej trasy TAT). Przedsięwzięcie zostało podzielone na pięć odcinków:

  • Odcinek I o długości około 516 m – od pl. Orląt Lwowskich (skrzyżowanie ulic Podwale i Piłsudskiego) do ul. Nabycińskiej (przebudowa istniejącego układu autobusowo-tramwajowego oraz jego powiązanie z nową trasą TAT)
  • Odcinek II o długości około 809 m – od ul. Nabycińskiej do wiaduktu nad ul. Smolecką (budowa całkowicie nowej trasy autobusowo-tramwajowej);
  • Odcinek III o długości około 2 856 m – od ul. Smoleckiej do ul. Nowodworskiej (przebudowa istniejącej jezdni autobusowej (Bus-pas) na jezdnię autobusowo-tramwajową);
  • Odcinek IV o długości około 921 m – od ul. Nowodworskiej do skrzyżowania Strzegomska/Rogowska (przebudowa istniejącej jezdni autobusowej (Bus-pas) na jezdnię autobusowo-tramwajową).
  • Odcinek V o długości około 1650 m – od skrzyżowania Strzegomska/Rogowska do projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej przy kolejowym węźle przesiadkowym Wrocław Nowy Dwór (wbudowanie trasy TAT w istniejący układ komunikacyjny ulicy Rogowskiej wraz z budową miejsc postojowych w systemie Park&Ride przy węźle przesiadkowym).

Celem głównym przedsięwzięcia jest poprawa efektywności i sprawności funkcjonowania transportu publicznego poprzez usprawnienie systemu miejskiej komunikacji zbiorowej oraz lepsze skomunikowanie zachodnich obszarów miasta za pomocą niskoemisyjnych form transportu publicznego. Rezultatem projektu będzie zatem wzrost liczby przewozów komunikacją miejską na przebudowanych i nowych liniach komunikacji miejskiej. Do osiągnięcia celu głównego prowadzić mają cele szczegółowe, wśród których można wyróżnić:

  • skrócenie czasu podróży komunikacją miejską,
  • zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego,
  • poprawę płynności ruchu,
  • poprawę bezpieczeństwa pasażerów, pieszych i rowerzystów,
  • ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl