Modernizacja i wdrożenie nowych rozwiązań oraz e-usług w Systemie Zintegrowanej Komunikacji Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej numeru 112
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 Priorytet II E-administracja i otwarty rząd; Działanie 2.1. Wysoka dostępność i jakość e-usług. Porozumienie o dofinansowanie zostało podpisane w dniu 24 lutego 2017 roku.
Wartość projektu: 57 868 497,12 zł, w tym dofinansowanie UE – 48 936 718,22 zł (84,63%)
Okres realizacji projektu: luty 2017 – luty 2020
Celem głównym projektu jest: poprawa bezpieczeństwa publicznego poprzez usprawnienie komunikacji i udostępnienie nowych e-usług dla obywateli i administracji publicznej w ramach SZK OST 112. Cel główny zostanie zrealizowany poprzez cele szczegółowe:
1. Poprawa dostępu do e-usług publicznych dla obywateli w ramach SZK OST 112 ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych (poprzez wdrożenie usług A2C);
2. Poprawa komunikacji między pracownikami Policji, poszczególnymi jednostkami i komórkami instytucji powołanych do niesienia pomocy (poprzez wdrożenie usług A2A);
3. Zwiększenie możliwości świadczenia nowych e-usług publicznych przez jednostki publiczne dzięki wdrożeniu nowych e-usług A2A;
4. Dostosowanie infrastruktury systemów teleinformatycznych w celu umożliwienia uruchomienia nowych e-usług w SZK OST 112.
Najważniejszymi zadaniami projektu są:
- Przygotowanie realizacji projektu,
- Wybór Inżyniera kontraktu,
- Wykonanie Projektu systemu,
- Wykonanie i wdrożenie systemu,
- Promocja projektu,
- Szkolenia,
- Zarządzanie projektem – sprawozdawczość i rozliczenia finansowe.
Projekt skierowany jest do wszystkich obywateli korzystających z usług Policji oraz z usług służb powiązanych z OST 112, w szczególności dla osób niepełnosprawnych. Z efektów projektu będą także korzystać instytucje publiczne powiązane z OST 112, które za pomocą e-usług A2A, będą mogły uruchomić i świadczyć e-usługi A2C dla siwuch klientów.
Produktami projektu będzie 6 e-usług A2C oraz 7 e-usług A2A. W ramach projektu zostaną uruchomione m.in. e-usługi dla osób niepełnosprawnych (głuchych), umożliwiających porozumienie się z administracją za pomocą wideokonferencji z udziałem tłumacza języka migowego, kontakt za pomocą SMS z systemem Child Alert. W ramach projektu zostanie zakupiony i wdrożony zintegrowany system teleinformatyczny oraz sprzęt i oprogramowanie niezbędne do świadczenia e-usług. Infrastruktura będzie zlokalizowana w 2 Data Center, umieszczonych w 2 miejscach w Warszawie.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.