Swift Your Claim - Nowa technologia i podejście do procesu obsługi reklamacji dla kart płatniczych
W początkowym okresie wprowadzania systemów wydawania i akceptacji kart płatniczych do opłacania zakupów konsumenta (użytkownika karty) u detalisty (sklep, zakład usługowy itp.), systemy kart płatniczych (np. Visa, MasterCard), w latach kiedy nie istniały jeszcze technologie internetowe, zaoferowały klientom usługi arbitrażu i pośrednictwa reklamacji. Te usługi były oferowane w przypadkach potrzeby rozstrzygania ewentualnych reklamacji przedstawianych przez posiadacza karty po dokonaniu transakcji. Posiadacz karty nie zwracał się do detalisty, ale bezpośrednio do wydawcy jego karty (z ang. Issuer). Wydawca karty kontaktował się z detalistą poprzez sieć systemu płatniczego oraz poprzez agenta rozliczeniowego detalisty (z ang. acquirer). Był to system bardzo wydajny, szczególnie dla transakcji pozakrajowych z naciskiem na podróżujących konsumentów. Obecnie, ponad 30 lat później, w epoce rozpowszechnionych terminali POS / ATM oraz usług e-commerce, ilość reklamacji stanowi średnio ok 0.05% wszystkich transakcji i ten procent reprezentuje bardzo wysokie absolutne liczby problemów, których rozwiązywanie jest coraz trudniejsze i bardziej kosztowne. Celem platformy SYC jest wdrożenie systemu, który umożliwia bezpośredni kontakt pomiędzy konsumentem oraz detalistą podczas pierwszych kroków przedstawiania reklamacji. Spodziewanym efektem będzie zmniejszenie ilości formalnych reklamacji i obniżenie kosztów ich rozstrzygania, dla wszystkich stron tego procesu. Obecnie koszt zarządzania reklamacjami przekracza 20% ogólnego kosztu procesu wydawania i akceptacji kart płatniczych. Proponowany system nie ograniczy się tylko do płatności kartowych. Wszystkie inne formy płatności elektronicznych pomiędzy konsumentem a detalistą (np. via smartphone) będą mogły używać tego samego systemu. Jednocześnie system SYC przyczyni się do zwiększonej ochrony zarówno konsumenta jak i detalisty, a także da okazję detaliście na utrzymanie dobrej relacji z klientem, nawet w przypadkach problemów.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.