Rozbudowa ul. Myślenickiej w Krakowie
Projekt obejmuje rozbudowę ul. Myślenickiej na odcinku o długości ok. 2,375 km od na odcinku od ronda przy zjeździe z autostrady A-4 do skrzyżowania z ulicami Niewodniczańskiego i Krzyżańskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, jak również promocję projektu.
Szczegółowy zakres robót budowlanych przewidzianych do realizacji obejmuje:
- rozbudowę, budowę i przebudowe jezdni i chodników wraz z przebudową skrzyżowań ul. Myślenickiej z ulicami: Warszewicza, Morozewicza, Merkuriusza Polskiego, Siarczanogórską, Siarczki, Szybisko, Sawiczewskich, Niewodniczańskiego
- budowę murów oporowych na odcinkach: od km 0+392,50 do km 0+447,90 oraz od km 0+822,80 do km 0+882,50;
- przebudowę i budowę zjazdów do posesji na całej długości wnioskowanego odcinka;
- przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej ze studniami rewizyjnymi oraz wylotami do odbiorników oraz wpustami deszczowymi i przyłączami na odcinku od km 0-296,00 do km 2+069,50;
- przebudowę istniejących przepustów drogowych w miejscach: w km 1+300,30, w km 1+836,00 oraz na odcinku od km 1+990,50 do km 2+007,40;
- przebudowę rowów na odcinkach: od km 1+977,90 do km 1+990,50 oraz od 2+007,40 do km 2+021,30;
- przebudowę i budowę sieci oświetlenia ulicznego na odcinku od km 0+023,30 do km 2+070,45;
- przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz z budową pętli indukcyjnych i przewodów zasilających na odcinku od km 0+464,30 do km 564,30;
- przebudowę kolidującej sieci elektroenergetycznej wraz z przyłączami oraz likwidacją nieczynnych odcinków sieci na odcinkach: od km 0-033,75 do km 0+907,25, od km 0+922,70 do km 0+923,95, od km 1+180,10 do km 1+361,80, od km 1+717,90 do km 1+729,20, od km 1+925,10 do km 1+996,95, od km 2+024,80 do km 2+070,35;
- przebudowę kolidującej sieci teletechnicznej wraz z przyłączami na odcinkach: od km 0-254,05 do km 0-141,80, od km 0-034,35 do km 0+621,20, od km 0+755,85 do km 1+978,60, od km 2+024,10 do km 2+094,30;
- przebudowę kolidującej sieci wodociągowej wraz z przyłączami oraz likwidacją nieczynnych odcinków sieci na odcinku od km 0+000,00 do km 2+089,75;- przebudowę kolidującej sieci gazowej wraz z przyłączami na odcinkach: od km 01011,15 do km 0+034,45, od km 0+235,80 do km 0+270,60, od km 0+344,15 do km 0+425,55, w kin 0+597,50, w km 0+711,00, w km 0+882,75, w km 0+980,60, w km 1+231,55, od km 1+277,30 do km 1+310,30, w km 1+528,95, od km 1+596,00 do 1+605,85, odkm 1+756,65 do km 1+928,00, w km i+942,00, od km 2+025,25 do km 2+075,75;- wykonanie zabezpieczenia istniejącej sieci gazowej wysokiego ciśnienia biegnącej poprzecznie pod drogą w km 1+369,00;- przebudowę kolidujących przyłączy kanalizacji sanitarnej w następujących miejscach: w km 0+530,85, w km 0+582,65, w km 0+597,05, w km 0+609,80, w km 0+676,20;- rozbiórkę budynków gospodarczych na odcinku od km 2+012,10 do km 2+023,85;- wycinkę kolidującej zieleni oraz nasadzenia nowej zieleni.
W wyniku realizacji projektu powstanie układ drogowy z jezdną o szer. 7,0m o obustronnymi chodnikami o szer. 2,0m. Przebudowa drogi wprowadzi zatem podział w ruchu kołowym oraz pieszych i rowerzystów. Przewidziano rozwiązania wykraczające ponad rozwiązania wynikające z dyrektywy 2008/96: w projekcie przewidziano w 3 miejscach zatoki autobusowe, w tym jedną dłuższą zapewniającą zatrzymanie się autobusu o dł. 12 m przybezpiecznej wymianie pasażerów. Wszystkie zatoki będą typu otwartego z obniżonym krawężnikiem typu peronowego. Wzdłuż przystanków wykonane zostaną pasy medialne dla os. niepełnosprawnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu w projekcie planuje się korektę skrzyżowań, w celu zapewnienia ich czytelności, a dodatkowo uspokojenie ruchu uzyskane zostanie poprzez zastosowanie środkowego brukowanego pasa o szerokości 1,0m, w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych przewidziano przerwę w pasie, na skrzyżowaniach planuje się powierzchnie wyniesione lub – w przypadku braku takiej możliwości – nawierzchnie odmienne kolorystycznie. W rejonie szkoły przewidziano na przejściu dla pieszych zastosowanie wzbudzanej sygnalizacji świetlnej.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.