tytuł projektu
Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny PoD- Chodzież – Piła Główna w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020
kategoria
nazwa beneficjenta
PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.
wartość projektu
613 710 651,76 zł
dofinansowanie z UE
424 107 897,29 zł
Województwo
wielkopolskie
Powiat
chodzieski
m. Poznań
obornicki
pilski
poznański
program
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014 – 2020
działanie
5.2. Transport kolejowy
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020
Projekt polega na modernizacji linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna o długości 92,985 km.
W ramach Projektu przewiduje się:
- budowę przystanków osobowych: Poznań Podolany, Osiedle Grzybowe, Złotkowo, Gołaszyn (Bogdanowo);
- prace na szlakach nawierzchni kolejowej wraz z korektą geometrii łuków;
- modernizację lub odbudowę odwodnienia liniowego i stacyjnego;- przebudowę układów torowych stacji;
- budowę lub modernizację peronów, wraz z wiatami i małą architekturą, wizualnymi i dźwiękowymi urządzeniami informacji podróżnych;
- prace na przejazdach: modernizacja nawierzchni drogowej – płyty przejazdowe, dojazdy do przejazdów;
- budowę nowych przyłączy energetycznych w celu zasilania w energię elektryczną urządzeń sterowania ruchem kolejowym i oświetlenia;
- przebudowę obiektów inżynieryjnych, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym(srk) obejmującą odcinek Poznań Główny PoD – Piła Główna systemem zdalnego sterowania urządzeniami komputerowymi;
- modernizację urządzeń srk na przejazdach kolejowych w związku ze zmianą kategorii przejazdów lub dostosowanie istniejących urządzeń do zwiększonej prędkości;
- przebudowę w niezbędnym zakresie linii LPN w związku ze zmianami układów torowych,- modernizację i przebudowę oświetlenia peronów, przejazdów oraz przebudowanych układów torowych przy zastosowaniu nowych i energooszczędnych rozwiązań;
- budowę urządzeń monitoringu i kontroli dostępu;- budowę urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
- przebudowę zasilania dla poszczególnych obiektów infrastruktury kolejowej.
W wyniku realizacji projektu uzyskane zostaną następujące parametry techniczno-eksploatacyjneoraz funkcjonalne:
- prędkość maksymalna dla ruchu pasażerskiego – 120 km/h;
- prędkość maksymalna dla ruchu towarowego – 80 km/h;
- maksymalna długość pociągu – 600 m;- dopuszczalne naciski osiowe – 221 kN
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.