The title of the project
Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny PoD- Chodzież – Piła Główna w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020
category
Name of the beneficiary
PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.
Project value
613 710 651,76 zł
Co-financing from the EU
424 107 897,29 zł
Voivodeship
wielkopolskie
County
chodzieski
m. Poznań
obornicki
pilski
poznański
program
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014 – 2020
action
5.2. Transport kolejowy
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2014 - 2020
Projekt polega na modernizacji linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna o długości 92,985 km.
W ramach Projektu przewiduje się:
- budowę przystanków osobowych: Poznań Podolany, Osiedle Grzybowe, Złotkowo, Gołaszyn (Bogdanowo);
- prace na szlakach nawierzchni kolejowej wraz z korektą geometrii łuków;
- modernizację lub odbudowę odwodnienia liniowego i stacyjnego;- przebudowę układów torowych stacji;
- budowę lub modernizację peronów, wraz z wiatami i małą architekturą, wizualnymi i dźwiękowymi urządzeniami informacji podróżnych;
- prace na przejazdach: modernizacja nawierzchni drogowej – płyty przejazdowe, dojazdy do przejazdów;
- budowę nowych przyłączy energetycznych w celu zasilania w energię elektryczną urządzeń sterowania ruchem kolejowym i oświetlenia;
- przebudowę obiektów inżynieryjnych, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym(srk) obejmującą odcinek Poznań Główny PoD – Piła Główna systemem zdalnego sterowania urządzeniami komputerowymi;
- modernizację urządzeń srk na przejazdach kolejowych w związku ze zmianą kategorii przejazdów lub dostosowanie istniejących urządzeń do zwiększonej prędkości;
- przebudowę w niezbędnym zakresie linii LPN w związku ze zmianami układów torowych,- modernizację i przebudowę oświetlenia peronów, przejazdów oraz przebudowanych układów torowych przy zastosowaniu nowych i energooszczędnych rozwiązań;
- budowę urządzeń monitoringu i kontroli dostępu;- budowę urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
- przebudowę zasilania dla poszczególnych obiektów infrastruktury kolejowej.
W wyniku realizacji projektu uzyskane zostaną następujące parametry techniczno-eksploatacyjneoraz funkcjonalne:
- prędkość maksymalna dla ruchu pasażerskiego – 120 km/h;
- prędkość maksymalna dla ruchu towarowego – 80 km/h;
- maksymalna długość pociągu – 600 m;- dopuszczalne naciski osiowe – 221 kN
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.