Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie - etap II - Faza I
Głównym celem projektu jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na terenie Szczecina poprzez poprawę stanu technicznego tras tramwajowych w mieście. Realizacja celu głównego możliwa będzie poprzez osiągnięcie następujących celów szczegółowych:
- Skrócenie czasu podróży;
- Zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów;
- Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- Wzrost poziomu bezpieczeństwa w komunikacji;
- Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko (akustyczne i atmosferyczne);
- Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na klimat;
- Zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury;.
Projekt polega na przebudowie torowisk tramwajowych w Szczecinie, przebudowie dwóch podstacji prostownikowych, budowie nowej stacji prostownikowej oraz przebudowie zajezdni Golęcin. Projekt składa się z następujących zadań:
Zadanie 1. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną: a) w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła (wraz z placem Rodła) do Ronda Giedroycia. b) w ciągu ul. Kołłątaja – ul. Asnyka – pętla Niebuszewo. c) w ciągu pl. Żołnierza Polskiego (wraz z pl. Żołnierza) – pl. Hołdu Pruskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła).
Zadanie 2. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli oraz z niezbędną rozbudową i przebudową układu drogowego.
Zadanie 3. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Mickiewicza od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (z przejazdem).
Zadanie 4. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną na pl. Szarych Szeregów.
Zadanie 5. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w węźle Wyszyńskiego.
Zadanie 6. Przebudowa zajezdni tramwajowej Golęcin wraz z niezbędną rozbudową i przebudową układu drogowego ul. Wiszesława.
Zadanie 7. Przebudowa Podstacji prostownikowej Kolumba.
Zadanie 8. Budowa podstacji prostownikowej Chmielewskiego.
Zadanie 9. Przebudowa Podstacji prostownikowej Kaszubska.
Zadanie 10. Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjna w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul.: Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów przed pętlą Pomorzany oraz w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – pl. Ratuszowy – ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel wraz z dodatkową relacją pod wiaduktem.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.