Budowa parkingu „Parkuj i Jedź” w Otrębusach
W ramach projektu zostały zbudowane 42 miejsca postojowe dla samochodów osobowych, w tym 2 miejsca przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, oraz zadaszone miejsca na 22 rowery. Aby ułatwić poruszanie się na terenie parkingu, powstała również droga manewrowa zakończona okrągłym placem do zawracania połączona zjazdem z ul. Natalińską oraz ciąg pieszo-rowerowy. Wybudowano oświetlenie i odwodnienie, postawiono wiatę na rowery i zamontowano stojaki na rowery.
Zamontowano również infrastrukturę towarzyszącą tj. monitoring, system kontroli wjazdu i wyjazdu (szlabany) wraz z samoobsługową kasą. Od strony torów WKD parking został wygrodzony barierami uniemożliwiającymi skracanie drogi przejścia z parkingu na perony WKD. Parking będzie punktem przesiadkowym dla pasażerów WKD oraz miejskiej komunikacji autobusowej.
Głównym celem projektu było ograniczenie indywidualnego transportu samochodowego na obszarze Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez budowę infrastruktury wspierającej transport multimodalny. Parking, który powstał stanowi punkt przesiadkowy dla dwóch typów komunikacji zbiorowej WKD oraz gminnej linii autobusowej. Inwestycja została zrealizowana w bezpośrednim sąsiedztwie stacji WKD w Otrębusach. Dla osób poruszających się na rowerach powstały 22 miejsca postojowe na rowery. Obsługa miejsc postojowych odbywa się za pomocą drogi manewrowej zakończonej okrągłym placem manewrowym.
W ramach projektu powstał także parkingowy system kontroli dostępu, monitoring, oświetlenie oraz ustawiono przenośną toaletę i kosze na śmieci. W rejonie parkingu powstało przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów. Projekt wynika z Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brwinów zaopiniowanego przez NFOŚiGW.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.