Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile
W ramach realizacji projektu zakupiono 13 autobusów – 7 o napędzie hybrydowym oraz 6 z silnikiem diesla. Będą one wykorzystywane w szczególności na liniach o największym natężeniu ruchu oraz na połączeniach podmiejskich w obszarze funkcjonalnym miasta Piły, np. gminy Szydłowo i Ujście.
Ponadto wdrożono System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, rozbudowano elementy infrastruktury drogowej o nowoczesne, przystosowane do potrzeb pasażerów i świadczonych usług transportowych wiaty przystankowe połączone z wiatą rowerową. Przebudowana infrastruktura zasilana jest między innymi przy użyciu OZE. Przeprowadzono także szeroką kampanię informacyjną promującą transport publiczny.
System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej jest innowacyjnym systemem mającym możliwości zarządzania komunikacją miejską w sytuacjach awaryjnych. Jest to system otwarty, czyli po odpowiednim doposażeniu w lokalizatory GSM autobusów innych przewoźników informacja o ich trasach i przystankach będzie wyświetlana na miejskich tablicach. System ten umożliwia dostosowanie i regulację rozkładów jazdy różnych przewoźników.
Projekt przyczynił się do zwiększenia dostępności komunikacyjnej miasta i regionu oraz jego spójności wewnętrznej, co sprzyja wzmocnienia jego konkurencyjności. Projekt przyczynia się także się do osiągania celów strategicznych miasta i regionu, między innymi poprzez tworzenie ułatwień dla transportu zbiorowego, budowę węzła przesiadkowego, wdrożenie spójnego Inteligentnego Systemu Transportowego, promocję ekologicznych form transportu zbiorowego oraz wykorzystanie ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów w transporcie miejskim.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.