Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
image
The title of the project

Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów, odc. w. Nisko Południe (bez węzła) – w. Sokołów Małopolski Północ (z węzłem)

category
Name of the beneficiary
GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
Project value
1 132 005 519,33 zł
Co-financing from the EU
587 297 822,46 zł
Voivodeship
podkarpackie
County
niżański
rzeszowski
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
action
3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T
fund
Fundusz Spójności
perspective
2014 - 2020

Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów, odcinek w. Nisko Południe (bez węzła) – w. Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości ok. 29,67 km, zlokalizowana jest w sieci bazowej TEN-T.

Projekt zrealizowany w systemie Projektuj i buduj w ramach 3 zadań:

  • Zadanie A: od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Podgórze (bez węzła) o długości 11,15 km,
  • Zadanie B: od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła) o długości 10,33 km,
  • Zadanie C: od węzła Kamień (z węzłem) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 8,19 km.

Początek budowy drogi ekspresowej S19 przyjęto w km 419+150,00 na terenie gminy Nisko w powiecie niżańskim, gdzie projektowana droga łączy się z innym odcinkiem budowanej drogi ekspresowej S19 i biegnie nowym śladem omijając okoliczne miejscowości. Początek odcinka zaczyna się zaraz za węzłem Nisko Południe. Trasa posiada ograniczoną dostępność, która będzie realizowana przez 4 węzły drogowe. Koniec budowy drogi ekspresowej S19 zlokalizowany jest w km 448+821,94, gdzie następuje włączenie w istniejący już przebieg drogi ekspresowej S19 w okolicach Sokołowa Małopolskiego.

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem:

  • budowę drogi ekspresowej S19 o długości ok. 29,67 km,
  • budowę 4 węzłów drogowych: Podgórze, Nowy Kamień, Kamień, Sokołów Małopolski Północ,
  • budowę Obwodu Utrzymania Drogowego (OUD) Sokołów Małopolski Północ,
  • budowę obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty),
  • budowę czterech Miejsc Obsługi Podróżnych: kat. III – Kamień, kat. II – Jeżowe, kat. I – Górno wschód, kat. I – Górno zachód..

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 stanowi fragment międzynarodowego korytarza transportowego – Via Carpatia. Korytarz ten ma łączyć Kłajpedę (Litwa) z Salonikami (Grecja). Korytarz ten ma przebiegać przez Litwę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Grecję i Polskę. Pełni on również rolę uzupełniającą sieć dróg międzynarodowych przebiegających przez terytorium Polski.

Głównymi celami projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa podkarpackiego jak również poza granice państwa.

Konieczność budowy drogi ekspresowej S19 wymusza powiązanie jej z szeregiem inwestycji stanowiących ważne elementy sieci transportowej, obejmujące region oraz powiązania ponadregionalne i międzynarodowe. Projekt należy do bazowej sieci TEN-T i przyczyni się do stworzenia spójnej sieci dróg o dużej przepustowości łączącej wszystkie miasta wojewódzkie z siecią TEN-T i pozwalającej na ich skomunikowanie za pomocą dróg szybkiego ruchu z Warszawą, stanowiącą główny węzeł miejski sieci bazowej. Inwestycja skróci czas przejazdu pomiędzy największymi polskimi miastami.

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl