Analiza zmienności parametrów fizykomechanicznych pozyskiwanego destruktu bitumicznego, badanie właściwości mieszanek destruktu z masą bitumiczną oraz ich wpływ na parametry wytrzymałościowe oraz trwałość eksploatacyjną warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych.
Celem projektu jest realizacja badań polegających na analizie zmienności parametrów fizykomechanicznych pozyskiwanego destruktu asfaltowego (odpad: 17 01 81), badań właściwości mieszanek destruktu z masą bitumiczną oraz ich wpływu na parametry wytrzymałościowe oraz trwałość eksploatacyjną warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych. Wynikiem prac B+R będzie opracowanie technologii przemysłowego stosowania destruktu bitumicznego w warstwach konstrukcyjnych nawierzchni drogowych (warstwach wiążących i podbudowach bitumicznych) dla dróg o zróżnicowanym natężeniu ruchu i jej wdrożenie na rynek krajowy. Zakres badań obejmuje badania fizykomechaniczne próbek oraz badania asfaltów i kruszyw po ekstrakcji. Materiałem badawczym będzie destrukt asfaltowy oraz mieszanki destruktu i mas bitumicznych dla próbek w pielęgnacji normowej i próbek starzonych eksploatacyjnie. W skład zespołu badawczego wejdą eksperci, laboranci oraz techniczna jednostka naukowa.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.