Kształtujemy wiedzę i umiejętności uczniów w gminie Kalety
Kompetencje kluczowe opisują niezbędną wiedzę, umiejętności i postawy człowieka dorosłego, by mógł on swobodnie funkcjonować w otaczającej go i ciągle zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku.
Kompetencje kluczowe uczniów, zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego, należy kształtować na wszystkich etapach edukacyjnych. Jedynym wyznacznikiem edukacji nie mogą być wyłącznie egzaminy zewnętrzne. Nie mniej ważne, a może ważniejsze, są umiejętności, których nie bada się testami egzaminacyjnymi, a które należy kształtować zgodnie z zapisami podstawy programowej. W tym celu miasto Kalety podjęło się realizacji projektu z Funduszy Europejskich, który ma wzmocnić kompetencje kluczowe uczniów tamtejszych szkół podstawowych.
Dlaczego podjęto się realizacji projektu?
Projektu podjęto się ze względu na potrzebę wsparcia uczniów z problemami edukacyjnymi, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie będą mogli zniwelować swoje deficyty oraz problemy edukacyjne. Szkoły wzbogacą swoją bazę dydaktyczną, co pozwoli zrealizować działania wspierające i rozwijające uczniów. Ponadto nauczyciele zostaną przeszkoleni w obszarach powiązanych z kształceniem kompetencji kluczowych.
Co udało się zrealizować?
W ramach projektu udało się zrealizować wszystkie założone cele, to znaczy:
- podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych, właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy w perspektywie długoterminowej,
- zajęcia dodatkowe i specjalistyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zakresu: języka angielskiego, niemieckiego, zajęć matematyczno-przyrodniczych, informatyki, doradztwa zawodowego, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, terapeutycznych, zajęć rozwijających umiejętności społeczno-emocjonalne oraz zajęć logopedycznych,
- podniesiono kompetencje zawodowe nauczycieli,
- doposażono pracownie specjalistyczne w sprzęt komputerowy i multimedialny oraz pomoce dydaktyczne (m.in. laptopy, tablety, monitory interaktywne, mikroskopy, kamery cyfrowe, szafę na odczynniki chemiczne, zestawy do prowadzenia doświadczeń).
Kto skorzysta z efektów projektu?
Z efektów projektu skorzystają uczniowie i nauczyciele z miasta Kalety:
- 222 uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1,
- 150 uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2.
Jakie są główne korzyści projektu?
Do głównych korzyści projektu można zaliczyć zniwelowanie barier edukacyjnych i społecznych uczniów oraz zmniejszenie dysproporcji rozwojowych. Nastąpił rozwój zainteresowania uczniów w zakresie nowych technologii. Uczniowie zrealizowali ciekawe zajęcia z wykorzystaniem – doświadczeń i eksperymentów. Szkoły zostały wyposażone w sprzęt niezbędny do prowadzenia nowoczesnych, innowacyjnych zajęć oraz w pomoce dydaktyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.