Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, odc. w. Lasy Janowskie (bez węzła) - w. Nisko Południe (z węzłem)
Kontrakt stanowi fragment drogi ekspresowej S19 będącej częścią trasy Via Carpatia przebiegającej przez Litwę, Polskę, Słowację i Węgry.
Kontrakt zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego w powiecie niżańskim na terenach gmin Jarocin, Ulanów, Rudnik nad Sanem, Nisko oraz na terenie Miasta Nisko, a także w powiecie stalowowolskim na terenach gminy Pysznica, oraz na terenie województwa lubelskiego w powiecie janowskim na terenach gminy Janów Lubelski.
Projekt zrealizowany w systemie P&B w ramach 3 zadań:
- Zadanie A: od węzła Lasy Janowskie (bez węzła) do węzła Zdziary (z węzłem) o dł. ok. 9 km,
- Zadanie B: od węzła Zdziary (bez węzła) – Rudnik nad Sanem (z węzłem) o dł. ok. 9 km,
- Zadanie C: od węzła Rudnik nad Sanem (bez węzła) do węzła Nisko Południe (z węzłem) o długości około 6 km.
Zakres prac:
- budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej;
- Zadanie A: węzeł drogowy Zdziary – węzeł typu WB typu „karo” wraz z niezbędnym przełożeniem/ przebudową dróg dochodzących do węzła;
- Zadanie A: dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP rodzaju I): Bukowa I i Bukowa II;
- Zadanie B: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową LK 66;
- Zadanie B: most przez rzekę San;
- Zadanie C: węzły drogowe: Rudnik nad Sanem i Nisko Południe;
- Zadanie C: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową normalnotorową nr LK 68 relacji „Lublin – Przeworsk” wraz z przebudową sieci trakcyjnej;
- Zadanie C: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową szerokotorową (LHS) nr LK 65 relacji „Most na rzece Bug – Sławówka Płd.”;
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową;
- budowa dróg innych niż droga ekspresowa (obsługujące tereny przyległe do inwestycji i przywracające naruszone połączenia drogowe);
- skomunikowanie istniejącej stacji paliw przy DK19 z drogą publiczną,
- przebudowa istniejących oraz budowa nowych zatok autobusowych,
- budowa tymczasowych dróg technologicznych wynikających z przyjętej przez Wykonawcę technologii wykonywania robót,
- wycinka i nasadzenie drzew i krzewów,
- budowa lub przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów;
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową;
- pasy technologiczne;
- budowa i przebudowa zjazdów z dróg obsługujących lub innych dróg niższej kategorii;
- rozbiórka w niezbędnym zakresie obiektów budowlanych;
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową;
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne;- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń;
- infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne;
- przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych;
- sieć teletechniczna na potrzeby Zamawiającego;
- oświetlenie drogowe;
- oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej;
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
- po zakończeniu robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę;
- dokonanie uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizowanie ww. zobowiązania;
- wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych;
- wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
- budowa Systemu Zarządzania Ruchem;
- opracowanie dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentami niezbędnymi do użytkowania drogi przez zarządcę.
Korzyści bezpośrednie wynikające z funkcjonowania drogi ekspresowej:
- przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich,
- odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych,
- skrócenie czasu podróży,
- oszczędności paliwa,
- zapewnienie komfortu jazdy,
- zmniejszenie ryzyka wypadków,
- ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg,
- przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów,
- poprawa przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku północ-południe.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.