Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
image
tytuł projektu

Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, odc. w. Lasy Janowskie (bez węzła) - w. Nisko Południe (z węzłem)

kategoria
nazwa beneficjenta
GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
wartość projektu
853 207 690,12 zł
dofinansowanie z UE
468 342 018,53 zł
Województwo
lubelskie
podkarpackie
Powiat
janowski
niżański
stalowowolski
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
działanie
3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T
fundusz
Fundusz Spójności
perspektywa
2014 - 2020

Kontrakt stanowi fragment drogi ekspresowej S19 będącej częścią trasy Via Carpatia przebiegającej przez Litwę, Polskę, Słowację i Węgry.

Kontrakt zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego w powiecie niżańskim na terenach gmin Jarocin, Ulanów, Rudnik nad Sanem, Nisko oraz na terenie Miasta Nisko, a także w powiecie stalowowolskim na terenach gminy Pysznica, oraz na terenie województwa lubelskiego w powiecie janowskim na terenach gminy Janów Lubelski.

Projekt zrealizowany w systemie P&B w ramach 3 zadań:

  • Zadanie A: od węzła Lasy Janowskie (bez węzła) do węzła Zdziary (z węzłem) o dł. ok. 9 km,
  • Zadanie B: od węzła Zdziary (bez węzła)  – Rudnik nad Sanem (z węzłem) o dł. ok. 9 km,
  • Zadanie C: od węzła Rudnik nad Sanem (bez węzła) do węzła Nisko Południe (z węzłem)  o długości około 6 km.

Zakres prac:

  • budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej;
  • Zadanie A: węzeł drogowy Zdziary – węzeł typu WB typu „karo” wraz z niezbędnym przełożeniem/ przebudową dróg dochodzących do węzła;
  • Zadanie A: dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP rodzaju I): Bukowa I i Bukowa II;
  • Zadanie B: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową LK 66;
  • Zadanie B: most przez rzekę San;
  • Zadanie C: węzły drogowe: Rudnik nad Sanem i Nisko Południe;
  • Zadanie C: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową normalnotorową nr LK 68 relacji „Lublin – Przeworsk” wraz z przebudową sieci trakcyjnej;
  • Zadanie C: przeprowadzenie drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową – zaprojektowanie i budowa wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad linią kolejową szerokotorową (LHS) nr LK 65 relacji „Most na rzece Bug – Sławówka Płd.”;
  • przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową;
  • budowa dróg innych niż droga ekspresowa (obsługujące tereny przyległe do inwestycji i przywracające naruszone połączenia drogowe);
  • skomunikowanie istniejącej stacji paliw przy DK19 z drogą publiczną,
  • przebudowa istniejących oraz budowa nowych zatok autobusowych,
  • budowa tymczasowych dróg technologicznych wynikających z przyjętej przez Wykonawcę technologii wykonywania robót,
  • wycinka i nasadzenie drzew i krzewów,
  • budowa lub przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów;
  • przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową;
  • pasy technologiczne;
  • budowa i przebudowa zjazdów z dróg obsługujących lub innych dróg niższej kategorii;
  • rozbiórka w niezbędnym zakresie obiektów budowlanych;
  • obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową;
  • system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne;- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń;
  • infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne;
  • przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych;
  • sieć teletechniczna na potrzeby Zamawiającego;
  • oświetlenie drogowe;
  • oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej;
  • wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
  • po zakończeniu robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę;
  • dokonanie uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizowanie ww. zobowiązania;
  • wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych;
  • wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
  • budowa Systemu Zarządzania Ruchem;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentami niezbędnymi do użytkowania drogi przez zarządcę.

Korzyści bezpośrednie wynikające z funkcjonowania drogi ekspresowej:

  • przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich,
  • odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych,
  • skrócenie czasu podróży,
  • oszczędności paliwa,
  • zapewnienie komfortu jazdy,
  • zmniejszenie ryzyka wypadków,
  • ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg,
  • przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów,
  • poprawa przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku północ-południe.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.