Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
imageimageimageimage
tytuł projektu

Bezpieczniej na drogach – Ambulanse Pogotowia Ruchu Drogowego dla Policji

kategoria
nazwa beneficjenta
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI
wartość projektu
64 525 490,53 zł
dofinansowanie z UE
54 846 652,66 zł
Województwo
projekt ogólnopolski
Powiat
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
działanie
3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T
fundusz
Fundusz Spójności
perspektywa
2014 - 2020

W ramach projektu przeprowadzono zakup 77 pojazdów APRD (Ambulanse Pogotowia Ruchu Drogowego) – służących do prowadzenia przez służby ruchu drogowego Policji czynności na miejscach wypadków drogowych i katastrof komunikacyjnych. W ramach wykorzystania wygenerowanych oszczędności w roku 2022 przewidziano zakup kolejnych 40 pojazdów.

W ramach projektu zakupiono również 77 tachimetrów – urządzeń do laserowego pomiaru punktów w przestrzeni, a także przeprowadzono szkolenia dla użytkowników sprzętu.

Policja koncentruje swoje działania przede wszystkim na prewencji i profilaktyce, jednak ważnym elementem systemu bezpieczeństwa drogowego jest skuteczność działań Policji podejmowanych post factum. Kiedy dojdzie do wypadku drogowego lub kolizji, zapewnienie bezpieczeństwa innych uczestników ruchu drogowego jest uzależnione przede wszystkim od prawidłowego zabezpieczenia miejsca zdarzenia, co wymaga zastosowania odpowiednich środków technicznych. Istotne jest też zapewnienie bezpiecznych warunków pracy dla samych funkcjonariuszy wykonujących czynności oględzinowe. Pożądane jest również skrócenie czasu wykonywania tych czynności, w celu udrożnienia ruchu na wszystkich drogach przebiegających w pobliżu miejsca zdarzenia.

Ponadto funkcjonariusze Policji często pierwsi pojawiają się na miejscu wypadków drogowych i udzielają pomocy przedmedycznej ofiarom. Szybkość interwencji i jej skuteczność, w tym poprzez zastosowanie odpowiednich środków technicznych, wpływa bezpośrednio na szansę uratowania zdrowia i życia osób poszkodowanych. Zadaniem Policji na miejscu zdarzenia drogowego jest również przeprowadzenie czynności procesowych, w szczególności w zakresie ujawnienia i udokumentowania śladów kryminalistycznych. Policjanci muszą również dysponować odpowiednią przestrzenią biurową umożliwiającą sporządzanie dokumentacji, a także wykonywanie innych czynności procesowych, jak choćby przesłuchanie świadków.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.