tytuł projektu
Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego
kategoria
nazwa beneficjenta
ZARZĄD MORSKICH PORTÓW SZCZECIN I ŚWINOUJŚCIE S.A.
wartość projektu
488 216 501,09 zł
dofinansowanie z UE
203 439 790,23 zł
Województwo
zachodniopomorskie
Powiat
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
działanie
3.2. Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych
fundusz
Fundusz Spójności
perspektywa
2014 - 2020
Realizacja niniejszego projektu poprzez modernizację/budowę infrastruktury portowej jest konieczna do maksymalizacji efektów możliwych do uzyskania w wyniku pogłębienia toru wodnego do 12,5 m.
Zakres projektu obejmuje:
- pogłębienie i poszerzenie Kanału Dębickiego w celu uzyskania akwenu o głębokości technicznej 12,5 m i szerokości 200 m, w tym prace czerpalne na obszarze o powierzchni 26,9 ha,
- przebudowę istniejącego Nabrzeża Słowackiego o długości 565,8 m,
- przebudowę istniejącego Nabrzeża Czeskiego o długości 453,5 m,
- budowę nowego Nabrzeża Norweskiego o długości 300 m (na przedłużeniu istniejącego nabrzeża Fińskiego),
- obudowę brzegu (Nabrzeże Duńskie – Etap I) o długości 779 m (na przedłużeniu projektowanego Nabrzeża Norweskiego),
- przebudowa II odcinka nabrzeża Spółdzielczego o długości 91,99 m,
- przebudowa istniejącego, wschodniego pola odkładu urobku na wyspie Ostrów Grabowski (PR-1, PR-3, PR-4, OS-1),
- przebudowę i budowę niezbędnej infrastruktury technicznej nabrzeży,
- budowę pola odkładu urobku o powierzchni 42,3 ha na Ostrowie Mieleńskim.
Osiągnięcie celów Projektu inwestycyjnego nastąpi w wyniku:
- pogłębienia i poszerzenia akwenu basenu portowego (Kanał Dębicki), aby umożliwić bezpieczną nawigację dużych statków morskich o zanurzeniu do 11,0 m,
- modernizacji i pogłębienia wybranych nabrzeży w rejonie przeładunków ładunków drobnicowych i dostosowania infrastruktury portowej do obsługi większych niż dotychczas statków zbożowców i kontenerowców,
- budowy nowego nabrzeża głębokowodnego wraz z przygotowaniem niezbędnej infrastruktury technicznej do przeładunków kontenerów,
- wybudowanie wzdłuż nieuzbrojonego brzegu basenu portowego umocnienia brzegowego w celu zapobieżenia zamulaniu się pogłębionego akwenu, erozji brzegu i osuwaniu się rumowiska do basenu Kanału Dębickiego.
- Realizacja powyższych celów wymaga także budowy nowego pola odkładu urobku na Ostrowie Mieleńskim oraz przebudowę istniejących pól odkładu urobku na Ostrowie Grabowskim.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.